28 July 2012

Momen Terindah Di Bulan Ramadhan :D

Assalamualaikum...

Wah...dah seminggu umat Islam seluruh dunia berpuasa...seronok juga la Ramadhan tahun 'ni bagi aku setelah 3 kali Ramadhan hidup kami sekeluarga dirundung kesedihan kerana pemergian Abah 3 tahun yang lalu dan Bang Am 4 tahun yang lalu ke rahmatullah, kira-kira seminggu sebelum bulan Ramadhan...sekarang emosi dah stabil sikit...hihi...

Berbalik pada tajuk di atas...apa momen yang indah 'tu? Haaa 'ni lah dia...Hari Khamis (26/7) kelas aku habis 6.50 petang...oleh kerana kolej dan rumah aku jaraknya jauh...memang kena berbuka dalam kereta la gamaknya...memang dah kebiasaan, setiap kali penghujung minggu kelas, Encik I saya mesti akan balik sekali dengan aku, balik Gombak...almaklumlah satu kampung...haha!

Nak dijadikan cerita, tunggu Encik I mengemas apa yang patut kat rumah sewanya, dah sampai pukul 7.25 malam macam 'tu...jadi aku rasa baik tunggu sekejap untuk berbuka puasa sebelum meneruskan perjalanan...lagipun mak aku tak bagi bawa kereta sambil makan...haha...

Sebelum 'tu aku ada beli air, Encik I pula bawa roti nak berbuka sekali...jadi apabila azan berkumandang, aku teruslah baca niat buka puasa dan ngap sikit air aku 'tu...tiba-tiba Encik I panggil aku suruh baca doa sama-sama...dia baca doa buka puasa, aku tolong aminkan...haha...ya Allah, sungguh aku tak terfikir pun dia nak baca doa sama-sama... :3

Sejuk hati aku tengok dia...heeeee...yang jadikannya momen indah tu bukannya buka puasa sama-sama...tapi tang baca doa sama-sama tu...huhuhu...harap-harap lepas 'ni akan upgrade sikit, iaitu solat jemaah bersama, dia imam aku makmum...hihihi (gatal lah engkau 'ni elmi -.-)

Ok...'tu 'aje aku nak bebel...nanti ada cerita aku tulis lagi...hihi...Assalamualaikum...annyeong!

p/s : ada kawan Facebook tanya kenapa lama sangat tak update blog...bukan tak nak update, tapi sebab tak ada cerita nak tulis...ada cerita aku tulis la kat sini...btw ada jugak yang concern dengan blog aku yang tak seberapa 'ni...thanks kawan... :D

No comments:

Post a Comment