14 July 2013

Sentap dan Sensitif :(

Assalamualaikum...

Dah lama tak post entri pagi-pagi buta macam ni...But before that, selamat berpuasa kepada semua kaum muslimin dan muslimat yang terbaca, membaca atau tak membaca blog aku ni..haha..macam biasalah..Ramadhan ke-5 tanpa Arwah Bang Am dan Ramadhan ke-4 tanpa Arwah Abah...so far keadaan semua baik-baik belaka..tak la macam masa mula-mula kehilangan mereka dulu..:')

Mengenai tajuk entri...hmmmm? Kenapa ye? Entahlah...lately ni aku ayik nak terase, kecik hati je...makin kerap daripada sebelum ni...hmmm...nak-nak nye kat Encik I...kadang-kadang kat Cik Kembang Arikal pun ade jugak...kat famili lagi..dengan abang aku yang boyot tu pun kadang-kadang aku boleh terase...hmmmm...

Entahlah...mungkin dah macam-macam aku lalui...mungkin dulu aku kuat...aku memang suka memendam rasa...tapi sekarang, aku dah tak dapat nak pendam...dah tak ade space nak simpan...pendam lama-lama, lama-lama jadi macam ni la ha, sentap dan sensitif.

Tak pelah...tak kisah lah ape orang nak cakap pasal aku, bukannya aku buat diorang fail exam kan dengan bad mood aku ni?Kan kan kan? Haha...bukan ape.."insan-insan penyayang" kat kolej tu gemar benar buat conclusion tanpe bertanye kat aku if aku bad mood..Banyak perkara aku boleh moody, bukannya sebab jantung hati aku yang sorang tu saje.Bukannya aku dah mati tak boleh bertanya. Tau-tau aku dengar khabar diorang dah buat cerita pasal aku. Haha.

Rasenye diorang dah tak payah kot amik berat pasal aku dengan bertanye dengan orang lain. Nak amik berat, terus je la tanye tuan punye badan. Tak susahkan? Susah ke kalau tak buat conclusion pasal aku? Kenapa?Korang tak grad dari KPTM eh kalau tak buat macam tu? Bukan kat aku sorang je yang korang suke jage tepi kain orang, orang lain pun kene jugak. Mind your own business la. Aku pun tak pernah amik peduli hal diorang, entah kenape entah diorang nak amik tau pasal aku. Haish tengok tu, sentap dan sensitif lagi aku. Haha.

Lagi satu aku tak suka kalau puak-puak tu bergurau. Bergurau tak kena tempat. Pernahlah kena sekali. Is group dengan aku, Bam dengan Ain. Then ade makhluk baik hati cakap kat Bam, "Dah lah korang rampas Is dari kitorang". Ade sorang perempuan tu cakap dengan Bam, "Bam lepas ni aku dah tak dapat nak group dengan Is."Well hello? Is tu hak milik korang eh? Abis tu, aku ni yang mempunyai hubungan "lebih dari kawan" dengan Is ni tak bolehla group dengan die? Yang perempuan tu kenapa pulak? GF Is ke yang sibuk sangat? Aku tengok kawan-kawan aku yang couple dengan budak satu kelas dapat je buat group dengan couple diorang. Tapi aku? Halangan datang bertimpa-timpa. Susah jugakkan couple dengan orang HOT ni...menjadi rebutan baik lelaki atau perempuan nak dijadikan group. Haha. Eh jap. Bukannya aku tak bagi diorang group dengan Is. Dah banyak kali sampaikan aku kurang nak dapat peluang tu. Kadang-kadang sampai kena booking la Is tu untuk dijadikan group. Bergurau boleh. Tapi tengok keadaan la.

Takpelah...yang penting Mohd Iskandar saya tau saya sayang dia. InsyaAllah dia pun sayang kat saya jugak. Yang penting famili kami berdua tau macam mana hubungan kitorang ni. So rasenye mulut-mulut yang berkenaan tu dah bolehlah tutup ye. Don't talk to much and act like our family (entah betul ke tak English aku ni). Hihi..

Macam-macam dugaan belajar ni. Satu je la. Kena pandai pilih kawan. Kalau tak surely hanyut. So tu je la aku nak membebel di pagi hari menanti sahur ni. Heee...bye Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment