23 March 2011

Alhamdulillah...Dapat Gak Result Baek Punyer...!

SYUKUR YA ALLAH
Result Aku Tak Seteruk Yang Aku Jangka!

Assalamualaikum...

Arghh...syukur sesangat...ye la...sebelum ni aku bermimpi dua malam berturut-turut yang result aku teruk nak mam**s...dah tu mak aku suruh kawen plak...hahaha...tapi Alhamdulillah...Allah masih sayang aku...

Dia bagi aku result yang pada pandangan aku sangat gempak...aku tak taula orang lain pandang result aku macam mane plak...ye la...aku ni budak kelas sains yang kedua...mane nak same dengan budak sains kelas pertame...aku tak malu nak ngaku result aku sebab masih ade yang lagi teruk dari aku...

Result aku adelah seperti berikut...(mengikut turutan dalam slip)

BAHASA MELAYU = A
BAHASA INGGERIS = B+
PENDIDIKAN ISLAM = A
SEJARAH = A-
MATHEMATICS = A
ADDITIONAL MATHEMATICS = D
PHYSICS = C
BIOLOGY = C
ENGLISH FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY = B+

Bagi aku...result ni dah cukup gempak la...ye la...kalau nak bandingkan dengan result aku sebelum-sebelum ni...lagi hampeh dari result SPM ni...Add Math aku tak pernah nye lulus...silelah tanye cikgu Marsita ngan cikgu Aulia...lagipun buat ape nak sedih-sedih...nanti kene penyakit kemurungan and penyakit kemurungan salah satu daripada tanda-tanda gila...aku tak nak!!!

So pade kawan-kawan aku yang tidak bernasib baik...jangan risau...SPM bukan pembunuh...ibaratkan SPM ni macam batu asas sesebuah bangunan...kalau kuat batu asas tu...kuat la bangunan....kalau tak kuat batu asasnye...tak kuat la bangunan tu...tapi ia bergantung pade kebijaksanaan kite macam mane nak kukuhkan bangunan tu...mungkin kene bubuh simen berkualiti tinggi kot...

Begitu jugak sape yang tidak bernasib baik...korang jangan risaula...kalau korang ade semangat...korang boleh berjaye macam diorang yang ade sumer A...

Bak kate Husin...walaupun teman tak de SPM...teman tetap ade wawasan...so apetah lagi kiter yang ade SPM ni kan???Itu je aku nak sharing-sharing...oklah...chill ok...haha...ok bye-bye...Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment