09 May 2011

Awan Dania dah Merapu Sangat Lah...

Assalamualaikum...mmm...semenjak dua menjak ni macam-macam cerita yang ade...cerite hantu, cerite cinta, cerite aksi dan macam-macam lagi...

Tapi ade satu cerite ni yang aku tak boleh terime...cite Awan Dania...bukan ape...banyak babak die yang macam tak logik...yer la ade satu part tu bile Benjy (Jehan Miskin) gunekan abang-abang Dania (Scha Al-Yahya) semate-mate nak dapatkan Dania...Dah tu abang-abang Dania pulak dah nampak duit Benjy pakse pulak Dania terime Benjy...padahal Dania macam nak tak nak sebab mak Benjy tak suke die...nampak sangat abang-abang Dania macam nak jual adik...

Lepas tu ade satu babak pulak Benjy pakse Dania jangan bekerja kat luar negare semate-mate tak nak Dania jauh dari die...mmm...kalau korang sayangkan seseorang korang takkan halang minat die kan?

Aku tengok cerite Awan Dania ni dah macam melanggar norma orang Melayu...dah makin melalut...memang la realiti ade bende-bende yang aku sebut kat atas...tapi tak delah ketare sangat macam cerite Awan Dania...lepas tu sampai Benjy sanggup ikut Dania ke mane sahaja meskipun mak die melarang...macam mengajar budak-budak melawan cakap mak pulak...

Mase musim pertame cite ni enjoy gak...bile masuk musim kedue dengan watak Benjy sampai ke musim ketige...die dah jadi merepek meraban....aku tengok cite ni sekarang pun sebab mak aku yang tengok...aku tak dapat nak tengok cerite lain...

So aku harap lepas ni Awan Dania ni janganlah sambung lagi...biarlah ia terbang tinggi ke awan dan tidak terbang balik ke TV ok...bye...Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment