24 October 2013

Alhamdulillah :)

Assalamualaikum...

First of all, saya nak tujukan kepada one of anonymous comment yang annoying yang konon bajet bagus komen blog orang tanpa menggunakan real name. Kenapa, takut? Kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai, kenapa eh nak post komen awak as "Anonymous"? Takut kena report?Takkan tak ada account Google or anything? Menipu la tak ada. Tengok internet pandai, takkan satu account e-mail pun tak ada? Kawan kita yang tak ada facebook pun ada e-mail tau. Selamatlah komen awak tu kena dapat approve saya, kalau tak, tak pasal-pasal awak kena cari saya or orang-orang yang terlibat kalau in case awak nak mati, susah. Sebab salah sesama manusia takkan terhapus selagi kita tak mintak maaf kat manusia tu. Previous post saya tak melibatkan awak, so kenapa tetiba awak nak terasa offense sangat? Blog saya, suka hati la saya nak post apa pun selagi benda tu tak melibatkan atau menyakitkan hati orang. Semuanya pasal saya, hidup saya dan kawan-kawan saya. Lain kali nak bash orang, pakai real name. Barulah tak nampak PENGECUT sangat. Ni tak, nak bash orang pakai anonymous. Nampak sangatlah awak tu PENGECUT. :)


This is another story. Alhamdulillah, dah dapat dah praktikal dekat tempat paling susah budak nak dapat praktikal. Kat Kementerian Pertahanan Malaysia. Walaupun atas bantuan kakak aku, tapi bukan semua yang recommendation dari senior boleh dapat. Alhamdulillah, setelah 2 1/2 tahun belajar dalam bidang Sains Komputer, tahun depan adalah masa untuk praktikkan apa yang aku dah belajar selama ni. Even aku ni teruk, at least aku mampu buat mak aku tersenyum. If prestasi aku bagus, kemungkinan besar aku akan terus diserapkan kat situ. I hope so. Memang kena perform bagus-bagusla ni. Huhu. At least selama aku hidup kat kolej dengan di kelilingi kawan-kawan, sibuk nak bercinta bak kata mak aku (haha), alhamdulillah pelajaran aku tak terabai. Huhu.

Tak lah macam orang tu, just a keyboard warrior, tapi kat luar ntah ape keje pun tak tahulah. Tahu bercakap je. Orang cakap, kalau orang macam tu sebenarnya dia ada masalah jiwa sikit. Tak suka tengok orang lain gembira. Hatinya hanya akan tenang bila tengok orang lain jatuh. Ha aku rase si anonymous tu orangnye macam tu la kan? Huhu. Satu je la aku nak cakap, even aku punya life nampak menggelikan (kate die la), tapi aku mampu membanggakan family aku. :)

p/s : Anonymous, si keyboard warrior, hang nak terasa? Terasa la. Tapi sila fikir dah berapa banyak kali kau buat orang terasa, so this time kau punye turn la pulak. Muhasabah diri dulu sebelum nak bash orang lain dulu. Semua manusia buat silap, tapi pegang satu je la, selagi tak ada siapa sentuh hidup kau, kacau hidup kau, kau jangan kacau hidup orang. Tu je. And untuk satu lagi pesanan, cerita-cerita yang kau kata geli tu pun aku cerita kat mak aku, and kadang-kadang si dia pun cerita kat mak dia. So janganlah perasan kau tu mak aku. Takut-takut nanti life kau lagi teruk dari aku. :)
.
Ok bye, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment