30 April 2011

Jangan BERLAGAK Sangat Ek?

Assalamualaikum...wah...banyak betul kawan-kawan aku yang dah dapat matriks...aku pulak?tak dapat sebab AKU TAK MOHON PUN!!!hahaha...

Tapi aku ade rase tak senang pulak kat satu part ni...bile aku tgk update status facebook kawan-kawan aku...kebanyakannye melahirkan rase syukur...itu tak per la jugak...memang itu yang patut....tapi aku tak tahan ade seorang ni la...namenye...TUUUUTTTTT...mane boleh bagitau...hehehe...

Die boleh update status facebook die secare complete ape result die dapat untuk matriks...dengan nombor ICnye, namenye, dengan tempat matriks die...senang cite ape yang keluar kat sms itu yang die update bulat-bulat...kot ye pun dapat tak yah lah nak update sampai macam tu sekali...cukuplah dengan melahirkan rase kesyukuran ataupun tulis name kolej tu je dah cukup...betul tak?

Aku cakap ni bukan sebab ape...care kawan aku tu dah ade unsur riak...nak tegur kang, aku ni bukannye pandai pun sebab tu aku tak mohon matriks...sah-sah punye kene maki dengan kawan aku yang "pandai" tu pulak...lagipun aku pun bukannye kenal rapat dengan die...

Aku bukannye jealous...sebab buat ape aku nak jealous sebab aku tak mohon pun...takut nanti dah terlalu berlagak pulak, dah habis belajar tak sampai pulak cite-cite yang diimpikan...nasib kite ni macam roda je...

Sebab tu la tak de siape boleh jangka ape aku nak buat...aku ni bukan jenis yang suke bagitau orang ape aku nak buat, ape yang aku dapat...

Sebagai contoh, ni bukan nak berlagak tau...tapi time arwah ayah aku meninggal...hampir semua surat khabar keluarkan kisah itu...siap tulis name adik-beradik aku termasuk name aku (sebab arwah ayah aku dulu penulis...buku kisah hidup arwah atuk Pak Lah (PM ke-5) die yang tulis)...sampaikan cikgu aku peluk aku sambil cakap macam ni, "kenape awak tak bagitau ayah awak penulis?"...takkan nak bagitau...nanti orang kate aku berlagak (aku cakap dalam hati je la)...aku ceritekan ni pun sebab kisah ni berlaku due tahun dulu...ni pun baru aku nak ceritakan...

Zaman abang dengan kakak aku jarang kawan diorang berlagak...termasuk lah diorang...kenape batch aku tak boleh jadi macam batch diorang?

So kurang-kurangkan lah berlagak tu ye...ok bye...Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment