09 June 2011

Kenape Nak Benci K-POP Sedangkan Orang Korea Tak Benci Muzik Malaysia?

Assalamualaikum...hari ni nak lari tajuk sikit...selalu cerite pasal dalam negara Malaysia je kan...hari ni nak international sikit...nak cakap pasal Fenomena K-POP ataupun Korea Pop...

K-POP ni baru je muncul dekat Malaysia...baru tak baru jugak la...banyak gak la artis korea yang aku tau seperti Jang Geun Suk, T-Ara, Wondergirls, B2ST, CN Blue, Super Junior dan banyak lagi...tapi aku tak minat diorang pun...aku lagi suke FT Island sebab aku suke group yang main instrument dan ade gaye-gaye band Malaysia sikit cume muzik je K-POP...kirenye FT Island ni macam Bunkface, Hujan, Wings dan Search...

Sungguhpun aku bukan peminat tegar K-POP...tapi aku tak suke bile ade orang Malaysia wujudkan fanpage Kami Benci K-POP kat Facebook...sebagai rakyat Malaysia...aku malu bile rakyat same negare dengan aku berkelakuan macam budak-buadak...bukan ape...nampak benar tahap mentaliti orang Malaysia ni rendah...tapi selamat la cume 200++ je yang tahap mentalitinye kurang sikit...

Hello...dulu jiran negara kite buat fanpage macam ni...anti-Malaysia, anti-Muzik Malaysia apekebenda tu...tahu pulak orang Malaysia melenting...habis tu...korang buat fanpage benci K-POP tu ape ingat orang Korea tak melenting...?

Contohnye, aku tak minat pun JUSTIN BIEBER...tapi aku tak pernah pun kutuk JB dalam internet sebab aku tahu ade kawan-kawan Facebook aku yang minat JB...ape perasaan diorang kalau aku kutuk JB???aku fikir semua tu...

Kat fanpage tu diorang dok kutuk-kutuk kate artis Korea ni bukannye tahu pasal Malaysia...dah sah-sah diorang ni tak bace surat khabar kan?kesian betul katak-katak di bawah tempurung dalam fanpage tersebut...kalau nak tau...artis KOREA lah yang lebih ramai datang Malaysia saje-saje atau buat konsert mini/besar/jelajah daripada artis-artis luar seperti Hollywood atau Bollywood yang lebih diorang banggakan...

Dan kalau nak tahu...artis-artis KOREA ni boleh berbahasa Melayu sikit-sikit...walaupun hanya sedikit...tapi sebutan diorang lebih fasih daripada orang Melayu kite sendiri...tak caye?pegi la search youtube yang menunjukkan video diorang cakap Melayu...dan baru-baru ni ade Pertandingan Pidato Bahasa Melayu dekat Malaysia...terkejut aku bile orang Korea ambil bahagian...fasih dan lancar pulak tu die cakap Melayu...kalau anak Melayu disuruh masuk pantun ke, sajak ke atau pidato dah menggigil-gigil tak nak masuk (bukan aku tau...)

Yang lagi best, aku pernah search kat fanpage K-POP...ade gambar salah seorang ahli kumpulan K-POP (aku tak ingat name) pakai BAJU MELAYU...wah...orang Korea pun pakai BAJU MELAYU siap complete dengan samping lagi walaupun bukan hari raya dengan cuaca Malaysia yang panas sikit...

Tapi segelintir lelaki Malaysia ni (aku rujuk pada yang orang Melayu sebab yang banyak minat fanpage benci k-pop tu lelaki Melayu) disuruh pakai BAJU MELAYU kemain liat konon panas la ape la...habis tu yang korang pakai seluar lutut terkoyak/seluar pendek nampak lutut plus baju emo/blackmetal tu ingat elok sangat le?daripada ikut budaya barat baik ikut sedikit budaya pemakaian K-POP sebab baju diorang semua sopan-sopan...tak de koyak-koyak atau lambang yang memesongkan akidah...rasenye banyak mamat-mamat Melayu marah K-POP sebab perempuan-perempuan Malaysia suke lelaki bergaye K-POP yang menyebabkan mereka yang bergaye ala kebaratan tu tak de girlfriend...agaknyelah...

Kenape nak wujudkan fanpage sebegitu...kalau korang tak suke...diam-diam dah le...bile korang buat macam tu...dah sah-sah satu dunia tahu yang rakyat Malaysia ni memang kaum pembenci...agak-agak korang la kan...ade ke orang Korea buat fanpage anti-Muzik Malaysia?walaupun hakikatnye artis-artis Korea tau akan industri muzik Malaysia?

Tolonglah jangan malukan nama Malaysia dengan mewujudkan page sebegitu...itulah namenye penyalahgunaan internet...it's all about karma...kalau korang benci k-pop, orang Korea yang tau akan muzik Malaysia terus je benci muzik Malaysia...tak pasal-pasal artis Malaysia yang nak kembangkan bakat kat sane yang tak tau ape-ape kene boo dengan orang Korea disebabkan oleh segelintir rakyat Malaysia yang tak de sivik...please la...semua orang ade hak masing-masing untuk meminati ape saje genre muzik...korang tak de hak nak mengutuk...Perdana Menteri kite punye penat jalinkan kerjasame dengan Presiden Korea Selatan...korang senang-senang je nak hancurkannye dengan isu remeh sebegitu...

Kepada yang anti sangat K-POP, kalau korang pandang nasihat aku sebagai sampah...korang bersedia la untuk dimaki oleh berpuluh-puluh ribu atau berjuta-juta peminat K-POP (tak termasuk aku) di seluruh dunia ataupun terusla korang hidup sebagai KATAK BAWAH TEMPURUNG yang sesuke hati kutuk artis KOREA sedangkan hakikatnya diorang ambil tahu pasal Malaysia...satu je aku pesan...kalau orang Korea tanye rakyat dalam fanpage Kami Benci K-POP tu warganegara ape...korang jangan jawab korang rakyat Malaysia...aku tak nak rakyat Malaysia dilabel sebagai orang tak de sivik, mentaliti rendah dan kaum pembenci...

Sekian...Assalamualaikum...

4 comments:

  1. on the first place that fb anti-kpop should not exist.

    ReplyDelete
  2. Btl tu kalu xsuka kpop diam!jgn menyalak aje

    ReplyDelete
  3. tuu larhh.. sakit hati kpoperss jee 😒😒😒 i am kpoppers too

    ReplyDelete