30 November 2011

Sedangkan Haiwan Sayangkan Anak, Kenapa Manusia Yang Buang Anak Tidak Begitu?

Assalamualaikum...

Tengah asyik-asyik aku main laptop...tetibe kucing aku, Chinggam tido ngan anak die kat sebelah aku...kemain die peluk anak die tengah tido...aku usik sikit anak die...makin erat si Chinggam ni peluk anak die....


Aku snap la pic kucing aku ni sebab nampak sweet sangat...Aku pun hairan...sedangkan kucing pun sayangkan anak...kenape tidak manusia?

Kenape aku cakap macam tu?Yelah...sekarang ni pun banyak kes buang bayi...sebab ape?sebab itu bayi luar nikah...tapi di situ dah nampak KEBODOHAN manusia yang terlibat tu...dah tau tak nak bayi luar nikah, yang pegi buat keje tak berfaedah (aku malas nak tulis, pikir sendiri la ye) tu buat ape?

Kan senang kalau kahwin je kan?Kalau alasan taknak kawin sebab tak cukup duit...satu je jawapan aku...TAK PAYAH GATAL BERCINTA!

Most of the reason mereka yang terlibat dengan keje tak berfaedah tu ialah nak buktikan rasa cinta mereka terhadap pasangan masing-masing...masalahnya kalau kau dah teberanak...kau buang sana sini...kau menyusahkan orang la...B*NG*NG!

Lepas tu kalau Tuhan nak turunkan bala...bukan kat korang je...nanti satu negara kene...ade paham?

Jangan nak kate bile terjebak tu semua sebab pengaruh rakan...eh tu semua nonsense la!Aku pun bercinta jugak...Alhamdulillah...aku ingat pesan mak and arwah abah aku, pesan family aku...jage diri and maruah keluarge elok-elok...dan aku sendiri tanam kat hati aku jangan buat bende bukan-bukan...senang cite...semuanya bergantung pade hati masing-masing, ok!

Yang lagi best...aku nak selamat...aku bagitau je family aku siape si die tu...haha...kan senang...family aku tau dengan siape aku keluar...so dengan itu aku lagi la takut nak buat bende bukan-bukan (kalau diorang tak tau pun aku memang tak hengen buat bende yang menyusahkan diri).

Banyak cara nak tunjukkan rase sayang...contohnye...yang perempuan...masaklah untuk si die...untung-untung diri disukai sampai ke gerbang perkahwinan...haha...xD..yang lelaki pulak jumpe la keluarge si die katekan yang anda suke perempuan tu...kan senang sayang anda tu direstui?

So pade anak-anak muda di luar sana...tolonglah...hentikanlah GEJALA SEKS BEBAS dan KES PEMBUANGAN BAYI!kalau anda termengandung itu semua salah ANDA sendiri...jadi kenapa bayi anda mesti menjadi MANGSA?So pikir-pikirkan lah ye...sekian Assalamualaikum...annyeong!

2 comments: