25 April 2012

Mengimbau Kenangan Lalu : 1st Date Bawak Mak..Terbaik Tak? xD

Assalamualaikum...


Wah...lama sungguh aku tak updated blog ni...bukan sebab ape...banyak gile assignment...bertimbun-timbun...ni dah nak final...lagilah aku tak de mase nak updated blog...ni ade free time ape salahnye aku berlatih menaip laju...wakakak!

Tak de ape pun aku nak cite pun...saje nak mengimbau kenangan lalu...kenangan ape? Kenangan first date aku ngan Encik I...hahahaha...xD

Ceritenye...time first date tu (time tu tak declare pun lg...kire masih kawan2 la...hahaha)...tp tu la first time die ajak aku jogging...sebelum ni takde lelaki pun ajak aku gi mane2...kalau ade pun keluar ramai-ramai (kawan2 baik aku je ok?)

So aku rumuskan yang itu first date kitorang la...hahaha....time tu sebenarnye aku ajak kawan aku...dan2 die ade hal plak...aku dok pikir die ajak kawan-kawan die yang lain...aku takut aku berseorangan...aku pujuk la mak aku ikut aku...MAK aku ok?hahaha...

Punye penatla aku pujuk mak aku...barulah mak aku nak ikut...hahaha...so time pegi tasik...aku intai2 la jugak...aku nampak die jog sorang2...aku pun pelik...die kate nak bawak kawan...(jangan risau...sebelum tu aku dah bagitau die yang aku nak bawak mak...takdela tetibe die terkejut jumpe future mother in-law...hahahaha)...aku tanye la die mane kawan...then die cakap mane ade..die memang selalu jogging sorang-sorang (ok first date dah kene tipu... senget!)

Dah penat-penat jogging tu aku ajakla die rehat...lepas tu tetibe die cakap..."Jomla nak jumpe mak". Aku dah tercengang...aku sendiri tak nak bagi die jumpe mak aku...tapi die beria-ia nak jumpe mak aku...hihihihi gentleman tak Encik I?hahaha...

Bukti Encik I jumpe mak aku... ^^

Die hormat mak aku...ye lah...nak kawan dengan anak...mesti la amik hati maknye dulu kan?hahaha...so kat situ dah buat aku tertarik hati dengan die...wah statement...^_^...

Mmmm bagi aku...die ni lah lelaki paling romantik (statement bahaya xD)...walaupun tak ade bende mahal yang die pernah bagi aku...aku tak kisah...sebab die bagi bende yang paling bernilai yang tak semua lelaki boleh bagi dekat seorang perempuan... iaitu perlindungan...die buat aku rase selamat kalau berjalan dengan die..tak semua lelaki boleh bagi rase selamat dekat seorang perempuan...

Selain tu kalau die bagi perhatian kat aku...memang kaw2 die bagi sampai kawan-kawan die pun die lupe...hahaha...lagi satu...die tak segan nak kenalkan aku kat famili die and die tak kekok bile jumpe mak aku (nak jumpe family aku tak de kesempatan lagi sebab adik-beradik aku tinggal jauh-jauh)...yang tu bende paling susah lelaki nak buat dan tak berani nak buat...tapi Encik I boleh buat, untuk aku (bhahahah!)...so beruntung tak aku? bende-bende yang die buat tu lebih berharga daripada material yang senang hilang, kan? Jadi kitorang tak perlulah nak bercinta sorok-sorok...dah famili masing-masing tahu...aku pun dengan selambenye boleh bercerite pasal Encik I dengan mak aku...hahaha...

Mmmm berbalik pasal first date tu...memang kenangan yang tak dapat aku lupekan lah...selamatlah mak aku sporting...macam-macam soalan mak aku tanye kat Encik I and dengan tenangnye die jawab soalan mak aku...huhu...btw wish me luck for final exam....sekian...Assalamualaikum...annyeong!



2 comments:

  1. :) sweet couple lar kowg ni ..untungler da jumpa parent.. :D btw,Aily doakan Elmi n Is bahagia.. :D nnti jgn lupa jemput..nak merasa gak nasi mnyk Elmi ni..:)) hehe

    ReplyDelete