09 February 2011

Jalan-Jalan...

MENAPAK DI KLCC...

Assalamualaikum...
Hari Ahad hari 'tu aku pergi KLCC...dengan kawan-kawan lame sekolah rendah aku...Lyana, Ezrina, Amier dan sepupu Ezrina, Asyraf...kitorang lepak-lepak, tengok cerite Khurafat (Ezrina sampai peluk bahu aku la...haha...)
Seronok sangat...dah lame tak jumpe diorang...terutame Amier...Last sekali jumpe die mase datang beraye rumah die time aku Form 2...

Lepas habis tengok wayang, kitorang jalan-jalan 'kat Taman KLCC...nak dijadikan cerite...nampakla pasangan muda-mudi berpeluk 'kat depan mate...kalau pakai baju ketat nampak "bulu kaki" dengan "bulu ketiak" tak apelah jugak...ni bertudung litup...dah la ade warge asing 'kat situ...aku yang pakai tudung ni pulak yang rase malu...dunia dunia...
Lepas 'tu, mase nak patah balik ke KLCC, ternampaklah warga asing tukar baju secare open (tak adelah sampai "naked")...macam KLCC tak ade duit nak sediakan tandas...Entah ape-ape..!

Yang warge asing 'tu lantakla sebab diorang memang tak ade perasaan malu...yang muda-mudi Malaysia 'ni???ape masalahnye...setakat pegang tangan aku boleh accept lagi...'ni dah sampai nampak kepale perempuan je yang keluar dari tangan lelaki 'tu apehal pulak???nanti dah perut 'tu besar macam belon udare panas macam mane...nak menyusahkan orang memang nak kene pecah je kepale...!emo pulak aku...

Bukannye ape...aku nak lepak dengan kawan aku secare aman pun tak boleh...nampaklah bende-bende macam tu...kesian aku tengok baby-baby zaman sekarang ni...tak dapat nak menangis dah kene buang dengan mak bapak bengap dan KURANG PANDAI...sebab mak bapak diorang tu bersikap macam pasangan muda-mudi yang aku cakap tadi 'tu la...

Aku nak pegang anak sedare aku mase die lahir dulu pun terketar-ketar takut die sakit...orang yang buang bayi tu tak de perasaan ke???entahlah...
Moral of the story...den nak koba an janganla buek macam tu yo...bukan apo...sian budak-budak tu kono buang...nanti kut sumo rakyat Malaysia ditimpo balo dari Allah disobabkan perangai setan duo tigo ekor mudo-mudi zaman sekarang ni ha...

Tu jo la deh...sesapo yang makan cili, dio yang teraso podehnyo...maafla kalau sesapo teraso yo...bukan nak kondem...nak ingatkan sesamo sedaro Islam jo...den pun bukannyo baik...perangai pun ngalahkan gengster...tapi den pogang kato arwah abah den ngan mak den....jago maruah tak kiro di mano den merayau...dah tertulis negeri sembilan pulak....haha...

Ok harap kite menjadi dari insan yang buruk ke baik dan dari baik menjadi lebih baik...Assalamualaikum...bye-bye...

2 comments:

  1. woit...
    asal aku tak nmpk pun yang ade org pegang2 tgn??
    hahaha..
    rileks2..
    bak kata siti norbahyah,"anda buat anda dapat"..
    diorg buat,dosa diorang dapat...

    ReplyDelete
  2. haha...x sempat tgkp gmbr...tergamam beb...ketaq tgn...huhu...

    ReplyDelete