24 April 2011

Merokok Pun Beragak La..!

Assalamualaikum...hari ni aku nak luahkan ketidakpuasan hatiku terhadap orang merokok...memang aku tak boleh nak stopkan orang lain merokok sebab abang-abang aku pun merokok...tapi kes yang aku jumpe kat Giant Batu Caves semalam (23 April) adalah kemuncak kemarahan aku...hua hua hua...

Kes dia cam ni...mase kat parkir Giant tu...ade nampak seorang bapak "mithali" ni yang rela mendukung anaknye sendiri...tapi yang menjadi halnye sambil mengendong anak, die boleh selamba nyalakan api rokok dekat mulut die...!"Mithali" kan bapak tersebut?

Pakar dah kata orang yang menghidu asap rokok berisiko 2 kali gande untuk mendapat penyakit berkaitan rokok berbanding seorang perokok...Eh pak cik, kau nak anak kau mati cepat ke?

Kot ye pun dah ketagih nak hisap rokok bagilah anak tu dulu dekat mak die...ini tidak...tak taula ape nak jadi dengan rakyat Malaysia ni...

Kepada perokok...tolong hentikan tabiat merokok anda sebab kalau anda seorang sahaje yang menderita tak ape...jangankan sebab tabiat merokok anda, orang sekeliling anda pulak yang mati dulu dari anda...kepada yang tak merokok jangan menggatal pulak tangan dengan mulut tu nak merokok, ok?Pesanan dari elmi.rocks!ok bye...Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment