09 December 2011

HOT vs COOL

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

p/s : ctrl c+v dari nota facebook aku...:D

Tajuk nota aku agak "nakal" sikit...kenape aku menamakannye seperti itu? Sebab aku ade kawan2 di facebook yang berasal dari dua kumpulan ni...bende ni utk renungan para remaja...yg golongan umur atasan tu...bolehla abaikan...hihi....

so yg First, HOT :

aku bahagikan HOT ni kepada dua...yang First...HOT yang memang realiti dan diakui:

-mereka yang bile je diorang post, pasti ade pengelike tegar (seperti kate rakan FB aku Farah Waheeda...haha..;D) walaupun hanya mengepost smileys je...

-dah conform la dress diorang hotkan?(walaupun ade antara perempuan yg free hair, tp dress diorang sedap mate memandang...yang lelaki...memang bergaye la...)

-lepas tu...diorang selalu akan postkan status yang enak dilihat...(aku pun akan menjadi salah satu pengelike die...)

-kalau diorang ade boyfriend/girlfriend...tak de nye nak kecoh satu facebook "aku sayang die, die sayang aku" (tulis kat status)...diorang hanya wall to wall sesame sendiri je...atau paling comel...buat IM (Instant Messanging) je...:D

-Kalau tangkap gambar dengan boyfriend/girlfriend...sopan je (x do eh nak mogang tgn anak daro orang)...lps tu upload kat facebook...memang sejuk mata memandang...nak2 nye kalau dlm gambar tu ade kawan2 rapat yang mengelilingi...x de la kuar gambar "pihak ketige" tu...

-kalau org puji golongan ini cantik ke comel ke hensem ke...die akan jwb blk..."terime kasih awak...awak pun ape kurangnye...bersyukur dgn ape yg kite ada ni...:D" suke aku tgk kalau die komen mcm ni...

yang Kedua, HOT tapi sebenarnye hanye BAJET! :

-mereka yang bile je diorang post, pasti ade pengelike tegar walaupun hanya mengepost smileys je...

tp diorg akan delete status tu kalau x de sape like dgn alasan "malu kalau x de sape like..."wat the hey la...

-oooo...dress mmg conform hot...tapi yg perempuan ade yg x cukup kain...nampak itu nampak ini...yang lelaki kemain nak pakai short nampak lutut la...x pakai baju la...bajet seksi eh?

-lps tu suke nak post status yg x penting dan kadang2...aku pulak yang rase menyampah bile bace blk...contoh..."I nak mandi la...k...tc...bye","saye nak solat dulu...jgn ganggu saye...kbai" (mcm org lain x solat pulak) atau "saye comel and I know it"...aku ade bace satu blog ni...die ade jugak ckp pasal org jenis mcm ni dan aku paling suke ayat blogger tu..."kenape kau x post je...aku nak terkentut...sape nak ikut!"xD

-Conform golongan ni harus ade bf/gf tapi sayangnye...selalu nak post status kat satu facebook, "I LOVE YOU SO MUCH, (NAMA)...jangan tinggalkan saye eh...muahhhhh!" lps tu kalau break up "SIAL PUNYE JANTAN/BETINA...FIND!KAU DAH TIPU AKU PEGI MAMP*S LA!"hey wat the hey tu kwn?

-oooo kalau post gambar kat facebook kemain nak berpegang tgn...berpeluk sakan...kalau boleh nak kuar berdua je...tmpt2 gelap lg ok...pas tu tunjuk kat satu facebook bahawasenye bf/gf korang tu hensem/cantik sgt dan open-minded...gmbr perseorangan mesti ade...kate org skrg...mulut muncung itik tu harus ditunjukkan...hai la Labu...

-ni khas utk prmpuan la...kadang2 pakai DP (default pic) bertudung...kadang2 x...hey...jgn nk hina tudung sebegitu rupe...kalau x nak pakai terus...x yah pakai...tayang je rambut kau tu...aku ok je...aku drpd prmpuan bertudung litup sampai ke "adik2" sume jd kwn aku...jgn la ltk DP talam dua muke!lps tu time pakai DP free hair...pegi plak post status mcm ni "cantik bile tgk prmpuan bertudung..." lps tu ade insan yg baik hati komen blk bende tu, "lg cantik kalau awak yg pakai..." best x kene sedas?

-utk prmpuan gak...yg paling best...bile ade org nk pekenakan golongan ni...org tu ckp..."eh awak HOT la..." lps tu golongan ni insya-Allah akan menjawab mcm ni..."mane ade...beshew-beshew je la awak...kih kih kih"...nak2 je kalau yg komen tu lelaki...lg pnjg la kih kih kih die tu...

ok finish bab HOT...

ok...golongan yg COOL...takde bahagi-bahaginye...ni je satu golongan COOL...haha... :

-suka hati die la nak selalu update status atau x...kadang2 tu die update status 2 hari sekali...yg membawak ke sebulan sekali pun ade...tp bile die post status tu...mesti ade ayat2 hikmah...paling tidak pun status yg lawak2 tahap antarabangsa...aku bce pun tergelak...haha...

-kalau yg selalu post status pulak...diorg cume akan update ape yg diorg akan buat...contohnye...keluar dgn family ke...buat keje ke...buat announcement ke...senang cite bende2 yg penting la...kadang2 tu akan diselitkan kate2 yg berhikmah....

-kalau dress tu mmg biase2 je la...

-kalau golongan ini ade bf/gf...die akan buat same seperti golongan HOT yg pertame...tp lain sikitlah bahasenye...x de nye ayat jiwang2...sume ayat mcm kwn2 je die bg...

-kalau tgkp gmbr...mmg minima gile la gmbr bf/gf die...kadang2 x de gmbr langsung...kalau ade pun...mcm kes golongan HOT yg pertame tu la...plg bnyk dlm album gmbr die ialah gmbr famili die...binatang peliharaan ke...gmbr alam ke....

Ok habis segale penerangannye...kalau x de yg terlist...tlglah listkan...:D

Ok sebenarnye aku nk korg bandingkan ketige-tige tu...so yg mane satu pilihan kalbu utk dijadikan pasangan hidup....talian hayat cume satu je...solat istikharah...haha...xD

Aku sbnrnye bukan nak bincangkan pasal hal HOT yg pertame atau yg COOL tu...tp yg tgh2 tu...HOT yang bajet tu je...

Aku selalu nmpk la post drpd budak2 HOT la sgt tu kan yg kadang2 agak melampau...ye la...nak mandi pun nk bgtau...nak semayang pun nk bgtau...mcm orang lain x semayang pulak...dah tu kalau time bercinte kemain i syg u, u syg i...tp bile break up kemain ayat2 carut-carutan yg keluar...so childish!

Lps tu kadang2 ayat mengalahkan alim ulama...I love Allah lah...tp DP masyaAllah...dedah sane...tunjuk sini...wat the hey?

Punye bnyklah blog dan fanpage yg anti ngan budak-budak mcm ni...tp still gak yg x amik port...sedih!

Aku bukan lah alim ulama...aku hanye lah insan yg kerdil...kalau ade la yg rase aku ni x perfect sgt nak nasihatkan korgkan...aku ade satu je jwpn...kalau nak tunggu aku jd perfect baru BOLEH nak nasihatkan korang...alamat sampai kiamat la korang terus hanyut sbb x de manusia yg perfect kat dunie ni...cube tunjuk kat aku manusia yg perfect kat dunie ni?

Kalau lps ni (kalau adelah yg bace) terasa GILA GABAN dgn nota aku...lps tu nak maki aku ke...nak remove aku dr friend ke...dipersilakan...aku punye news feed pun x kan keluar lagi status2 "sampah" korg tu...tp ntah siape la yg akan nasihatkan korg lg kan...

Aku post ni sbb dah agak melarat dah perangai budak2 bajet hot ni kat facebook...kadang2 naik malas aku nak bukak facebook ni...

So bende ni utk renungan bersama dan utk aku jugak...hope aku x jd la mcm ni...dan kwn2 rapat aku pun x lah jd mcm ni...so marilah kite same2 bermuhasabah diri...:D

Sekian terime kasih...

No comments:

Post a Comment