11 December 2011

Menghina Islam di Twitter Dah Jadi Trend Ke?

* jangan kate Twitter, facebook, blogger dan sume jenis rangkaian sosial pun jadi medium hina-menghina ni...tapi kali ni aku sentuh hina Islam kat Twitter je dulu...

Assalamualaikum...

Tadi bukak Facebook aku dok nampak kawan-kawan aku post bende ni...aku pun tengok la Twitter budak tu...namenye Tengku Sophia...nak tau siape die, klik sini.Memang bile aku bace post-post die menghina Malaysia...memang menyirap la...tapi aku tak panas line sangat la...

Yang aku panas bile die hina ISLAM...menurut dari ape yang die post...bapanya Islam, mak die mungkin masuk Islam...konon berasal dari Indonesia, tapi bahasanya seperti orang Malaysia....jadi aku tak tau die orang ape...lantak kau la...

Tapi apehal plak kau nak hina ISLAM?aku bukan cakap kosong...ade bukti ok?dok kate azan tu bising la macam anj**g,p*k* la, apehal tu?kau hina Allah, apehal?kau hina Nabi Muhammad, apehal?


Tolongla...ye aku bukanlah alim, sebagai umat-Nya aku banyak kekurangan...tapi Allah berikan aku AKAL untuk berfikir mana yang betul, mana yang tidak...aku percaya budak ni adalah ISLAM...tapi disebabkan dah menyimpang jauh dan tak ade siape bimbing die...die makin hanyut...

Aku tak kenal budak ni....so pade sesape yg rase kenal budak ni.....pegi face to face budak ni, nasihatkanlah sikit...

At least kalau die bukan ISLAM pun...tolong la hormati Muslimin dan Muslimat yang lain kalau die nak dirinye dihormati...

Aku percaya ramai yang dah menegur budak ni...tapi nampaknye die masih tak ambik "port"...so satu je la pesan aku...pandai-pandailah kau mintak ampun dengan Allah sebelum maut menjemput...sekian, Assalamualaikum...annyeong!

p/s : untuk renungan bersama jugak....

No comments:

Post a Comment