20 December 2011

Kisah-kisah Seram Ketika Camping Di Nur Laman Bestari...

Assalamualaikum...

Tengah aku ber"Facebook"ing, aku teringat kisah aku dengan budak-budak Pusat Sumber SMK Hillcrest (PSS) berkursus sambil ber"camping" dekat Kem Nur Laman Bestari, Ulu Yam...

Memang banyak kisah seram yang budak-budak aku lalui, aku pun tak terkecuali...Tapi Alhamdulillah, makhluk Allah tu tak mengganggu kitorang sepanjang camping 2 hari 1 malam...cuma ia memunculkan diri je, nak glemer la katekan...

Mengikut ape yang diceritakn kepada aku (sebab aku urusetia, sume bende mesti aku kene taukan...huhuhu) :

Kisah pertame : Time tu budak2 Muslim tengah solat Maghrib, tetibe ade dua orang budak bukan Muslim ni, ternampak ade lembaga macam tengah sidai kain dalam kandang itik, KANDANG ITIK ye? Kandang itik tu sebelah kawasan khemah kitorang je...cume dipisahkan dengan sebatang anak sungai...kalau pikir logik, mane ade orang nak sidai kain dalam kandang itik, tengah Maghrib pulak tu...

Kisah kedua : Team urusetia aku, jugak non-Muslim yang kene (name dirahsiakan)...time tu tengah break makan malam kalau tak silap aku...time tu die kat kawasan khemah, dia ade nampak lembaga TANPA KEPALA...ok time die cerite kat aku memang aku seram sejuk!

Kisah Ketiga : Kitorang buat Operasi Burung Hantu (OBH), pakat-pakat dengan cikgu-cikgu lelaki PSS letak kan budak-budak tu berterabur...ade yang sampai ke tepi hutan betul-betul kitorang letak...kitorang urusetia ni lah yang kene menjage diroang kat belakang...so bermakna kitorang lah yang betul-betul kat tepi hutan tu...aku salah sorang lah yang kene...haha...memang siape yang jage kat tepi hutan tu...rase lain macam je...rase macam ade "orang" lain kat belakang, tetibe rase seram sejuk dan macam-macam rase lagi...bile pindah tempat lain tak de pulak rase macam tu...wallahu'allam...

Kisah keempat : Yang ni memang aku yang kene la...habis je ceramah malam tu...aku tinggal kat dewan tu kejap nak buat "slideshow" kursus...time tu kawan aku temankan aku...lepas tu die balik khemah jap nak ambil barang, so memang tinggal aku sorang2 je kat dalam dewan tu...kawasan luar memang gelap gile! aku dah menggigil kat dalam dewan tu....

Tak sampai beberapa saat kene tinggal dengan kawan aku tu...tetibe ade seekor burung tersesat masuk dalam dewan tu...burung tu memang besar la...macam burung hantu pun ade...die berlegar-legar kat dalam dewan tu agak lame la...nak kate die tak reti keluar...pintu punyelah besar aku bukak...kat dalam hati aku dah berdoa, "Janganlah kacau aku, aku tak kacau kau" dan macam2 lagilah surah yang keluar dari mulut aku...

Akhirnya, hampir 2 minit, baru die keluar dari dewan tu...tapi tak sampai setengah saat burung tu keluar, kawan aku pun sampai dengan beberapa kawan aku yang lain! aku cerite balik dengan cikgu aku, cikgu aku cakap, "Burung tu menjage kamu kot?" hahaha...kalau betul la burung tu menjage aku time kene tinggal sorang2, terima kasih cik burung!

Kisah kelima : Ni kawan aku yang mengalaminye...kawan aku tu satu khemah dengan aku...time kebanyakan kitorang ade kat dewan, die tidur la kat dalam khemah tu...time tu die baring mengiring ke arah pintu khemah yang terbukak, pintu tu pulak mengarah ke hutan...memang sah la die nampak! die nampak lembaga tanpa kepala selambe je lalu kat tepi die...die cite kat aku balik, tempat die tidur tu la tempat sepatutnye aku tidur...pergh...kalau aku amik keputusan tak nak berjage malam, aku nak tidur je...memang sah la aku yang nampak...

Itulah antara pengalaman2 kitorang...mungkin ade jugak kisah seram yang lain yang tak diberitahu pade aku...walau bagaimanapun tulah kursus PSS yang paling aku enjoy...memang yang the best la bagi aku! Harap lepas ni boleh lagi pergi camping macam tu dengan kawan2 aku satu hari nanti (tanpa ditemani kisah2 seram...hahaha...)

Ok, sekian, Assalamualaikum...annyeong!

p/s : Aku tak mintak korang percaya bende ni...tapi kami yang melalui bende ni, so kami taulah kebenarannye...sesungguhnya memang ade makhluk2 selain kita yang diciptakan Allah... :)

3 comments:

  1. Wah..ni dh mcm SIRI BERKELAHI DGN SYAITAN oleh TOK AWANG NGAH!

    ReplyDelete
  2. Wahhh..dh mcm SIRI BERKELAHI DGN SYAITAN oleh TOK AWANG NGAH dh..:)

    ReplyDelete